Karpal Tünel Sendromu

Karpal Tünelin Yapısı

Karpal tünel, üst tarafta karpal ligament alt tarafta ise el kemikleriyle çevrili el bileği seviyesinde olan dar bir geçittir. İçerisinden parmakların hareketini sağlayan fleksör tendonlar ve elin ilk üç parmak ve dördüncü parmağın iç yarısının duyusunu alan median sinir geçer.

Karpal Tünel Sendromu Nedir?

Boyun bölgesinden çıkıp bileğe kadar uzanan median sinirin karpal tünelde basıya maruz kalıp sıkışması olayına Karpal Tünel Sendromu denir. Temel belirti, median sinirin duyusunu aldığı parmaklarda meydana gelen uyuşukluktur.

Ağrı, karıncalanma, his kaybı ve buna benzer daha birçok belirtiyle karakterize olup en sık görülen tuzak nöropatidir. Diyabet, romatoid artrit, hipotiroid gibi hastalıkların seyri sırasında ortaya çıkabildiği gibi genelde nedeni tam olarak bilinmez.

Tanı koyarken hasta hikayesi çoğu zaman teşhisi koymaya yeterlidir. Aynı zamanda el bileğine refleks çekiciyle vurularak hastadan elektrik çarpması benzeri yanıt alınarak tinel bulgusuna bakılır. Kesin tanı için EMG testi yapılır ve median sinirin geçiş yerlerine bakılır.

Belirtiler Nelerdir?

ΘMedian sinirin geçiş bölgelerinde uyuşma, karıncalanma, batma, ağrı yakınmaları vardır.

ΘGenelde gece uykuda ellerde uyuşma ile uyanma ve sallayarak geçmesini sağlama ile sıklıkla karşılaşılır.

ΘBilekten ön kola uzanan ani ve keskin ağrı

ΘEl becerisi gerektiren işlerde güçlük çekme

Median sinir üzerindeki bası uzun süre devam ederse güç kaybı ve atrofi meydana gelir.

Kimlerde Görülür?

ΘEl bileği kanalı yapısal olarak dar olan insanlarda daha çok görülür

ΘOrta yaş grubunda ve genelde kadınlarda erkeklere oranla 3 kat daha fazla görülür

ΘÖzellikle elini çok kullanan kişilerde (klavye ve daktilo kullananlar, müzisyenler, el becerisi gerektiren işlerle uğraşanlarda vs.)

ΘSürekli el bileğine travma alanlarda

ΘKilolu ve gebelerde daha sık görülür

ΘŞeker hastalığı, guatr ve romatizmal hastalığı olanlarda