Hot Pack (Sıcak Paket) Nedir? Nasıl Uygulanır?

Hot Pack (HP) Nedir?

Hot Pack kliniklerde sıklıkla kullanılan, içi silikon dioksit ya da benzer maddelerle dolu bir fizik tedavi modalitesidir. Vücudun çeşitli bölgeleri için değişik boyutları bulunmaktadır. En çok kullanılan standart ölçüsü 23-28 cm olan tipidir. Sıcaklığı ise genellikle 38-43 derece arasındadır. İçerisinde su yerine silikon dioksit bulunmasının sebebi ısıyı daha uzun süre muhafaza etmesidir. Hot Pack kazanı denilen ve içerisinde 65-90 derece sıcaklığında su bulunan kaplarda saklanırlar.

Hot Pack Kazanı

Hot Pack (HP) Etkileri Nelerdir?

Isı, yüzyıllar boyunca ağrıyı, eklem veya kas sertliğini yönetmek için basit ama etkili bir yol olarak kullanılmıştır. Isı sadece ağrıyı azaltmakla (analjezik etki) kalmaz, aynı zamanda iyileşme sürecini de hızlandırır.

Fizyolojik etkisi uygulandığı bölgedeki dolaşımı arttırmasıdır. Bunun yanında vazodilatasyon oluşturarak kan akımını ve metabolizmayı hızlandırır. Kas ve dokunun ısısını yükseltmesiyle spazmı azaltır ve eklem hareket açıklığını arttırır.

Hot Pack (HP) Nasıl Uygulanır?

Öncelikle yüzeyel ısısının arttırılması istenen bölge belirlenir ve hastaya tedavinin nasıl uygulanacağı, tedavi boyunca ne hissedebileceği anlatılır. Sıcak paket maşa yardımıyla kazandan alınır ve havlu ya da çarşaf gibi deriyle arasında kalacak bir malzemenin üzerine yerleştirilir. Bölgeye uygulanmasının ardından sıcaklığın olabildiğince sabit kalabilmesi için üzeri örtülür. Tedavi süresi, hastanın durumuna göre değişmekle birlikte genellikle 15-20 dakika arasındadır.

HP Endikasyonları

Tedaviye hazırlayıcı olarak, yüzeyel ısınmanın endike olduğu tüm hastalarda kullanılabilir. Bu durumlara örnek olarak:

Kas spazmları
Artritler
Bel ve boyun ağrılı
Konnektif doku yaralanmaları
Eklem sertlikleri
Kronik ağrı
Romatizmal hastalıklar

Metabolizma hızının arttırılması gereken durumlarda kullanılabilir.

HP Kontrendikasyonları

Duyu veya şuur kaybı olan hastalar (sıcaklığı hissedemeyip terapistle kooperasyon kaybı yaşanabilir)
Periferik vasküler hastalıklar
Yüksek ateşli veya yaşlı hastalar