Ezbere Egzersiz Yapmayın!

Son zamanlarda besyocu, antrenör, bir süre fitness ile uğraşmış hatta kaportacıların bile kısacası fizyoterapist olmayan ve fizyoterapist kimliğine bürünmüş kişilerin egzersiz tavsiye ettiğini görüyoruz. Hiçbir hastalık için paket egzersiz programı olmaz çünkü egzersiz reçetesi kişiye özgü olmalıdır. Egzersiz programı oluşturmak için öncelikle iyi bir değerlendirme yapılmalı, hikayesi  eksiksiz alınmalıdır.

“Tıpta hastalık yoktur hasta vardır.” sözü doğrudan durumu ifade edebiliyor aslında. Aynı hastalığı taşıyan kişilerde bile paket egzersiz programı değil kişiye özgü, günlük yaşamını kısıtlayan bulgular esas alınarak tedavi programı oluşturulur. Örnek vermek gerekirse bel ağrısı çeken kişilerde şu egzersizleri yap ağrın geçer demek yanlıştır önce ağrının kaynağı tespit edilmeli ve iyi bir değerlendirme yapılmalı daha sonra değerlendirmeler sonucu elde edilen verilere göre bir egzersiz reçetesi oluşturulup kişi rehabilitasyon programına alınmalıdır.

TV programlarında, kahvehanelerde ve hatta sanayide bir takım fizyoterapist olmayan kişilerin halka sesleniş şeklinde sundukları paket egzersiz programlarından kaçının. Çünkü bilinçsizce yapılan aynı zamanda yanlış yapılan egzersizler sizin için kontrendike (sakıncalı) durum oluşturabilir mevcut durumu düzelteyim derken başka problemlerle karşılaşabilirsiniz. Yani kaş yaparken göz çıkarmayın.

Çekinmeyin önce fizyoterapiste danışın ve fizyoterapistinize güvenin.