Acupressure ve Triggerpoint Masajı

Kaslar uzayıp kısalan kas liflerinden oluşur. Yaralanma, aşırı kullanma, yanlış postür gibi nedenlerle kas lifi doğru şekilde uzayıp kısalamaz, kan akışı azalır, oksijenlenmesi bozulur ve atık madde birikir, kaslarda lokal hiperirritabilite ile triggerpointler oluşur. Ağrı ve gerginlik ile karakterizedir. Bu alanlar dokuda ve kaslarda hipertrofi, atrofi, dokuda düzleşmiş alanlar, yükselmiş alanlardır.

Acupressure ağrıyı azaltmak için vücudun belirli bölgelerine -akupunkur noktaları üzerine- parmakla yapılan basınç uygulanmasıdır. Bu noktaların tespiti için ohmmetre veya palpasyon yöntemi kullanılır. Noktanın tespiti sonrası başparmak, işaret veya orta parmaklar ya da dirsek kullanılarak yapılabilir. Basıncın miktarı hastanın tolerasyonuna göre değişir ancak hasta ne kadar basıncı tolere ederse tedavinin niteliği de o kadar fazla olmaktadır.

Acupressure da temel amaç doğru acupunktur noktasına sabit ve derin basınç uygulamaktır. Her tedavide ortalama 1-5 dakika tedrici olarak basınç arttırılarak uygulanması gereklidir. Uygulama yönümüz distalden proksimale doğrudur. Uygulanışında hasta rahat bir pozisyonda yatar veya oturur. Uygulama alanı desteklenir.

Akupressure boyun, sırt, bel, baş ağrısı gibi vücudun çeşitli yerlerindeki ağrılara etki eder. Bulantı, kusma ve uyku bozuklarında da etkilir. Ciddi bir komplikasyonu bulunmamaktadır. 7 yaş altındaki çocuklar bu yöntemle tedavi edilmemektedir. Enfeksiyon, skar doku, açık yara üzerine uygulanmaz.

Shiatsu

Japoncada parmak anlamına gelen “shi” ve basınç anlamına gelen “atsu” kelimelerinden oluşur. Eski Çin tedavi yöntemini Batı teknikleri ile harmanlayan Japon geleneksel tedavi yöntemidir. Klasik masajdan farkı acupunktur ve meridyen noktalarına bir elin içi veya parmaklarla basınç uygulanmasıdır. Ruhsal, zihinsel ve bedensel iyileşmeyi sağlar.

Bedenin enerji akışını göz önünde bulundurarak yapılan uygulamalar dolaşımı hızlandırır, kanın tüm vücut bölgelerine eşit şekilde dağıtılmasını hedefler. Basınç ritmik ve dik uygulanmalıdır. Boyun, omuz, bel problemlerinde, artrit, anksiyete, depresyon gibi hem kas iskelet sistemi problemlerinde hem psikolojik problemlerde etkilidir. Dolaşım, lenf ve hormonal sistemleri uyarır. Otonom sinir sistemi ve buna bağlı organ sistemlerinin aktivitelerini düzenler.
Midebulantısı, iştahsızlık, reflü, astım, bronşit, uykusuzluk, sinirsel rahatsızlıklar, doku sertleşmeleri, MS (Multiple Skleroz) ve birçok hastalıkta daha etkilidir. Vücudun anatomisi ve fizyolojisi çok iyi bilinmelidir ve aşırı basınç uygulamasından kaçınılmalıdır.